lördag 25 juni 2016

Den årliga loppisrundan

Som traditionen bjuder så ingår det en loppisrunda tillsammans med barnen, Stora & Lilla E, och vännen K varje sommarledighet. I år följde även min jobbarkompis A med. Vi bestämde oss för att det var dags att åka till Gamleby igen för det var ganska länge sedan vi var där. Förra årets runda var lyckad, och så var även årets.

Vi började i Söderköping på Återvinningen där alla recensioner säger att det är dyrt, men jag tycker att jag gjorde ett riktigt fynd. 3 st lite större assietter med namnet Irene från Rörstrand för 45:-. Bra skick var de i också.

Innan lunch i Valdemarsvik så tog vi avstickare både till Ringarum och Gusum. Jag hittade inget, men de andra gjorde inköp antingen i Ringarum eller Gusum. Lunchen bestod av pastasallad och som avslutning bulle och kakor.




I Gamleby så besökte vi tre loppisar med olika utbud och jag gjorde inköp på alla tre. En väldigt lyckad utflykt med trevligt sällskap och tryckande sommarvärme som jag gärna gör om. Så till sist en bild på mina inköp:



1 kommentar:

Camilla sa...

Ett sånt där blått och vitt ugnsfat har jag använt i midsommar :) Många delar ur den serien finns i vår (dvs mina föräldrars) stuga. De kommer från min farmor och farfar. Jag tycker dom är fina, och innehåller mycket nostalgi förstås.