måndag 20 juni 2016

Lilla E:s sommarprojekt

I fredags var jag, Stora E och Lilla E hos min vän K en stor del av dagen. Vi pratade om vilka projekt vi har n i sommar och Lilla E:s projekt var att ordna i rabatten vid lekstugan. Som start så grävde hon och K upp lite växter och satte i kruka så att hon kunde få med sig.

Den del som varit blomrabatt har inte varit speciellt planerad utan praktlysingen har härjat ganska fritt där tillsammans med diverse växter som mest varit ditsatta för att jag inte vetat var jag ska göra av dem. Så när vi kom hem började Lilla E tillsammans med lite hjälp från mig att gräva upp de växter hon ville spara och sätta i krukor. Tyvärr tog jag ingen före-bild då hon startade utan min hjälp.





Nu är i alla fall alla växter bortgrävda och jorden är hyfsat rensad på rötter från praktlysing och syrenskott då rabatten är precis bredvid syrenhäcken. Växterna, både de från K och de hon sparat står på trappen till lekstugan i väntan på att få planteras igen.



Inga kommentarer: