onsdag 1 mars 2017

Årets skidresa del 2

Efter att ha åkt skidor i Panorama 5 dagar så åkte vi åt andra hållet från Radium där vi bodde till Kicking Horse. Framme i Kicking Horse visade det sej att det kommit 15 cm nysnö under natten så det var mycket folk i liftkön för att komma upp.Väl uppe på toppen så fanns det en pist ner, transporten, resten var opistade "trails".  Jag hade bestämt att jag bara skulle ha liftkort en dag då jag började bli lite mör i benen och med tanke på att jag inte åker off pist så var det helt rätt beslut. Så roligt är det inte att åka transport. Det fanns några pister lite längre ner i systemet som jag åkte, men de var inte så många av dem som var pistade heller.

Vackra vyer fanns det däremot gott om, och de andra gillade stället och all orörd snö. Om man åker ner lite från toppen finns det en stolslift som går upp till en annan topp och där var det kö för att komma först ut i off-pisten första dagen vi var där på grund av nysnön.




Dag två i Kicking Horse satt jag nere vid restaurangerna och läste, målade i min resedagbok. Helt okej det med.

Inga kommentarer: