onsdag 4 januari 2012

Nya pulsvärmare

Så har jag gjort ytterligare ett par pulsvärmare. Såg ett par med picotavslutning på en blogg och tänkte att det vill jag prova. Resårstickning, tre räta, tre aviga, fast med mosstickning på mittmaskan i de aviga. Jag la upp 54 maskor i Drops Alpaca. Enkelt och snabbt.


Mönster: Resårstickning tre räta, tre aviga med mosstickning på mittmaskan
Garn: Drops Alpaca
Stickor: Bambustickor nr 2,5

Min picotavslutning blev inte så tydlig. Vet inte riktigt varför, men den blev lite som en volang. Och det tycker jag blev fint, jag som inte brukar gillar volanger. Ska testa picotavslutningen fler gånger, men då med ett "fastare" garn. Instruktioner hittade jag här. Youtube är underbart ibland :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Fina! hur stor blir den skulle du säga? S/M/L?

Hls Jessica