torsdag 26 januari 2012

Froggad Ingrid

Minns ni min Ingrid-sjal? Den där garnet tog slut och jag inte visste hur jag skulle gå vidare? Igår froggade jag min Ingrid-sjal. Har insett att jag inte kommer att få den färdig då jag inte har mer garn och inte har lust att repa upp och göra den mindre. Det garnet får bli något annat någon annan gång.

Förutom att repa upp och nysta, så nystade jag mitt lila Filigran som jag köpte på symässan i Jönköping i våras.



Lila Filigran till vänster & entrådigt lila-blå melerat garn från ullcentrum till höger.


Nu har jag bestämt att Filigran-garnet ska få bli en Haruni. Har funderat på den sjalen länge och nu har tidpunkten kommit. Jag känner att jag behöver en sjalstickning som motvikt till den slätstickade tröjan jag påbörjade i söndags.

1 kommentar:

metamorphosis sa...

Ibland är faktiskt froggning bästa alternativet, även om det kan kännas galet vid första tanken!

Så fint det lilaskiftande garnet var! Hoppas att det gör sig fint som haruni.