onsdag 4 augusti 2010

Ännu en dag med småpyssel

Måndag och tisdag tillbringades med familjen i Stockholm. Dag ett var vi på Vasamuseet och Gröna Lund. Jag fick uppleva något nytt, ca 40 min kö för att komma in på ett museum i Sverige (har köat i Florens för att komma in på Uffizierna). På Grönan var köerna desto kortare pga regnet. Nu åkte jag visserligen bara Nyckelpigan och Jetline...

Dag två började stora E, lilla E och jag på Junibacken för att sedan åka Djurgårdsfärja in till slussen. Vi lyckades komma mitt i ett ridande vaktombyte på slottet innan vi gick vidare genom Gamla stan. Målet var bla Panduro. Rena julafton för tjejerna och mej. Så idag har vi pysslat lite med det vi köpte.


Stora E gjorde ett smycke till sitt pennfodral.

Jag gjorde ett gäng stickmarkörer och stora E bidrog med några.

Även lilla E bidrog med några stickmarkörer.

På eftermiddagen tovade vi lite bollar igen. Får se vad de blir den här gången.

2 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Vad pyssliga ni är! Toppen att kunna dela intresset med barnen :-)

Iréne JB sa...

Denna mamman är kanske i pyssligaste laget. Sprider sina projekt över hela huset och startar flera i trädgården. Men kan inte låta bli, för det är så kul. Och barnen kan inte rå för att de blir smittade. Och jag tycker att det är kul att de vill vara med, oavsett om det gäller att baka, pyssla eller vara med pappan och meka cykel.