fredag 6 augusti 2010

Koftan växer

Så här såg det ut för ca 2 timmar sedan. Maten låg på grillen och jag satt med ett glas öl och stickade på min kofta. Det är ca 15 cm kvar av livet och efter det är det bara ärmarna som ska dit. Jag har sagt det förut, men jag säger det igen. Att sticka uppifrån och ner passar mej. Jag ser hur koftan växer, jag kan prova ibland och det blir inget att montera. Perfekt.



Tidigare idag bakade lilla E och jag blåbärsmuffins av de blåbär som vi plockade i går kväll när vi var på orienteringstävling. Plastfodralen som kartorna ligger i är väldigt bra som blåbärspåsar :)
Jag är lite svag för pressglas. Det här fatet har tidigare bott hemma hos mina föräldrar men nu har jag fått det. Tack!


3 kommentarer:

drakmakerska sa...

Uppifrånochnerkoftor är synnerligen praktiska och logiska - och det tycker vi om!!! Ser bra ut - vad är det för sorts rött garn?

Iréne JB sa...

Östgöta ullspinneris röda ombré. Till och med maken har gett mej en komplimang och tycker att det mörkröda är väldigt fint. Och jag håller med.

metamorphosis sa...

Vilken härlig rödfärg det var på din kofta!
Kan bara hålla med dig om det geniala i att sticka koftor uppifrån och ned. ofta orkar/ids jag inte följa mönster, hålla räkning o mäta med måttband, då är de där koftorna suveräna!!