lördag 13 november 2010

Grå november

Idag är det en sån där riktigt grå novemberdag. Saknar snön. Tjejernas alla snöskulpturer håller på att försvinna. Vi hade en hel skulpturpark här för några dagar sedan - två snöbjörnar, två snörenar, två snögubbar och en jättesnölarv!

Så efter att ha rastat snabeldraken, varit med tjejerna på deras simskolor har jag bestämt mej för att se på film i eftermiddag. Filmen är redan vald, det blir en repris av Shakespeare in Love. Däremot har jag inte valt vilken stickning som ska hålla mej sällskap.

Ska det bli UFO:t jag hittade när jag rensade bland garnerna?


Eller mössan jag stickar till mej själv?


Eller ska jag göra klart sjalen nu när jag kompletterat med ett nytt nystan...

Jag sätter på en kopp te till så får vi se vad det blir. Kanske kan jag sticka några varv på allihop.

Inga kommentarer: