söndag 21 november 2010

Sjal & nytt projekt

Så var den påbörjad, min 22 Leaves Shawlette i Malabrigo Lace färgen Lettuce. Det är första gången jag stickar något med mönster på. Har aldrig vågat mej på det förut. Idag har jag stickat första ledtråden (fast jag har ju alla från början). Inser att det här inte är någon TV-stickning för mej om jag ska hänga med i diagrammet. Inte passar det att spela fia med knuff samtidigt heller. Försökte det förut, men fick börja om fem gånger :) Som ni ser är Knit Pro stickorna invigda nu. Ena spetsen var lite trög att skruva på, annars är jag nöjd.


Jag är även klar med min blå sjal. Jag köpte två nystan Bris i somras som nu tillsammans med ett nyinköpt blivit en sjal. Det nya behövdes för att få till storleken. Sjalen är slätstickad (hur nu det gick till eftersom jag tycker att det är tråkigt) med ökningar vart annat varv. På slutet blev det lite "hål" också. Försöker blocka den men har inget tillräckligt stort att spänna upp den på så får väl se hur det går.


Idag har vi ägnat eftermiddagen åt bordsspel. Inhandlade The Amazing Labyrinth tidigare idag. Stora E hade spelat det på Frita, och jag spelade det med barnen när jag jobbade på Fritidshem för en sisådär 15 år sedan. Minns att jag tyckte att det var kul, och nu kan jag säga att jag mindes rätt. Så om ni har barn i 6-8 årsåldern kan jag rekommendera det. Spel är aldrig fel så här års.
Nu ska vi spela Ticket to Ride Europe som också är nyinköpt för dagen.

2 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

22 leaves är fin. Kul att du vill vara med i min utlottning.

Lotta 8`) sa...

Oj vad duktig du är! Jag har fullt upp med mina vantar :)

Ha en bra vecka :)