söndag 28 november 2010

Vinterträdgård

Så här kan det gå när man inte gör färdigt höstjobbet i trädgården:

Första snön kom i vecka 45. Då hade jag precis klippt gräset (och alla björklöv) en sista gång. Tänkte att möblerna ställer jag under tak senare. Som ni ser har de fortfarande inte hamnat där. Och nu snöar det för fullt igen, så sedan igår när bilden togs har det nog kommit 10 cm till. Får se när och om det blir av. Förra vintern stod bordet ute vilket var praktiskt när vi vintergrillade.

Borde satsa på en bänk som kan stå ute hela året. Jag menar, som är gjord för det, för de här möblerna kan ju bevisligen också stå ute hela året...


Krukorna brukar också få stå lite mer skyddat, men även de står kvar på sina sommarplatser.


Här har jag i alla fall förberett för vintern. Har spikat ihop en ställning för fågelmatare så att vi kan se dem inifrån köksfönstret som syns i bakgrunden. Fast vi måste stå i fönstret, annars är den för låg, och jag kunde inte göra den högre för då når jag inte upp för att fylla på. Här brukar det i alla fall vara fullt av talgoxar, blåmesar och pilfinkar.

Har även hängt upp en fröautomat i bigaråträdet. Här är det en blåmes på besök. Vad svårt det var att fota den, för de är ju så snabba. Här hamnade fokus fel, men bilden får vara med i alla fall.

Inga kommentarer: