lördag 6 november 2010

Stickcafé

Så har jag besökt mitt livs första stickcafé! Jag passade på när barnen och jag var i Mjölby för att hälsa på mina föräldrar. Så på em tog jag bilen och åkte till Albackens Trädgårdskafferi där jag slog mej ner bland några stickande besökare. Vad gjorde jag nu då jag besökte ett stickcafé? Jag virkade :)
Årets bidrag på vantfronten till stora E vikades i två trådar Drops Delight färg nr 09.


Något mönster använder jag inte utan jag virkar runt med nedtag i bakre maskbågen tills det är dags för tummen. Då hoppar jag över några maskor och gör en luftmaskbåge med 2 m fler än de maskor jag hoppat över. Nästa varv virkar jag så många fm som jag hoppat över runt maskbågen. Sedan är det bara att köra runt tills man når ringfingrets nagel. Då tar jag ihop 2 m 2 ggr i varje sida tills de är färdiga.

Barnen gillar de här vantarna eftersom de blir smidiga och det är lätt att greppa saker. De har haft sådana här vantar sedan de var små, och det brukar bli var sitt nytt par varje år.

Nu är det bara ett par till lilla E som ska tillverkas också :)

2 kommentarer:

metamorphosis sa...

Undra sa flundra om det är det där garnet jag funderat på som present till barnens kusin?

Nåväl, appropå packis på bilrutorna så kan jag tipsa om min räddning på morgonen - ett sånt där silverfärgat "täcke" som man lägger över framrutan och klämmer fast i dörrarna. Ser rätt fånigt ut men har räddat mig många gånger från såväl förseningar som mentala härdsmältor pga isskrapande på morgonen!

Lotta 8`) sa...

Fina vantar! Det var modigt av dig att gå på stickcafe själv, kände du ingen? Jag har funderat på stickcafe men tiden räcker aldrig till, har en bloggkompis som är på ett emellanåt och tänkte att jag kanske skulle hänga på någon gång, får se hur det blir med det :)

Ha det gott, :)