söndag 20 juni 2010

Ännu ett projekt

Idag blev det inte mycket gjort i trädgården. Tog en vända med skyffeljärnet för att få bort lite våtarv och annat smått och gott som slagit sej ner mellan växterna.
Sedan blev jag stående och titta på den rabatt som var den första jag anlade när vi flyttat hit. Plötsligt kom jag på varför jag inte är helt nöjd med den.

Den är fin, visst, men jag är inte nöjd. Jag gillar blommar! Och jag har planterat nästan bara växter utan blommning. Inte undra på att jag saknat något.
Det här är inte något stort projekt, jag menar, det enda som behövs är en runda till trädgårdsbutiken och sedan hem och stoppa ner det inköpta. Om man nu har obegränsat med pengar. Får se vad jag hittar på. Jag har i alla fall börjat dela lite växter och fundera på vad jag vill ha i stället.
Det blir nog ett besök på Billbäcks ihop med stora och lilla E. Och några växter slinker nog med hem :)

Inga kommentarer: