måndag 21 juni 2010

Välkomnande?

Jag har ju förut lagt ut sommarens tänkta projekt här på bloggen. Häromdagen hittade jag ett till. Visst är det härligt med trädgård? Det tar liksom aldrig slut.

Det som fick mej att tänka ut ännu ett projekt var detta:




Väklommen hem till oss! Visst ser det inbjudande ut? En soptunna... Nu är det ju inte jag som tänkt ut placeringen utan förre ägaren. Men hur tänkte de? Välkommen hem till oss, här har du vår fina soptunna! Den ska flyttas. Punkt. Det kan ju inte vara speciellt svårt att hitta något mer välkomnande.

Det här är vad som finns mitt emot soptunnan. Inte speciellt fint det heller. Ogräs, ogräs och lite sibiriskt ärtbuske.


Nu är det ju bra om soptunnan står lättillgängligt för de som ska tömma den så om jag orkar ska jag gräva ut här och göra plats för soptunnan. Eftersom grinden öppnas åt det här hållet så tänker jag att den kommer att skymma själva tunnan.

Men att gräva bort sibirisk ärtbuske som stått här sedan urminnes tider är inte lätt. Med tanke på vilket slit min far, bror och käre make (tack!) la på att få bort den biten mellan uppfart och grind så vet jag vad som väntar.

Lite länge in längs gången blir det lite bättre, om man inte fokuserar på det som finns bakom Hostan i kruka.

Nej, nu får jag sluta blogga. Annars kommer jag ju inte få något gjort idag :)

Inga kommentarer: