onsdag 30 juni 2010

Lite sytt

"Råkade" surfa in på AdLibis hemsida i morse för att se om de hade en bok till stora E. Den fanns och några knapptryckningar senare hade jag beställt en bok till stora E, en som både stora och lilla E kan uppskatta och två till mej. Förstår inte hur det gick till :) Nedan finns en bild på mitt nattduksbord. Vet inte hur jag tänkte när jag tyckte att travarna behövde fyllas på.



yr.no hade lovat att det skulle komma lite regn idag så jag planerade att ta tag i en del syprojekt som legat länge. Vissa väldigt länge.
Det blev inte mycket regn och inte så mycket sytt heller. För först måste man ju hitta lite schysst musik att ha i bakgrunden. In på spotify och skapa en spellista. Nu behövde jag inte skapa en utan hade fått en skickad till mej. Arvika 2010. Med VÄLDIGT många låtar. Så det som tog tid var att välja var jag skulle börja.
Med lite Johnossi i bakgrunden blev ett par jeans med hål på knäna ett par shorts till stora eller lilla E (ibland kan de ha samma storlek trots att det skiljer drygt två år).



Nästa projekt hade verkligen legat länge. Sydde lapptäckshjärtat för säkert 8 år sedan. Med hjälp av ett gammalt täcke och bävernylon (inhandlad för säkert 2 år sedan) blev det till en filt. Lagom för en att ligga på. Perfekt när man ska ta tag i den där högen som finns på nattduksbordet.


Det sista färdiga projektet hann jag inte fota. Men det blev en liten väska till lilla E. Stora E har en med sitt namn broderat på och lilla E har länge velat ha en hon också. Så nu har hon det, och den används redan.
Till sist startade jag ett nytt projekt, men det får ni se en annan dag.

Inga kommentarer: