måndag 16 juli 2012

Förvaringspåsar och lavendel

Insåg idag att jag gillar att sy förvaringspåsar till olika saker. Idag sydde jag det här:


Gissa vad som gömmer sej i denna fina påse :) 


Eftersom jag syr så många förvaringspåsar, fodral mm så borde jag ju ha ett ordnat hem, men se så är det inte riktigt i verkligheten. Jag har en önskan om ett hem där varje sak har sin plats, och det har de flesta saker här i och för sej. Men de har väldigt svårt att komma tillbaka dit snabbt efter att de använts. Nu är jag inte heller ensam om att ha svårt att lägga tillbaka saker jag använt utan vi är fyra stycken som hjälps åt.

Måste bara visa en bild på "min" stora lavendel som blommar just nu. Den är underbar! Och svårfotad.



Har ni gissat vad som gömde sej i förvaringspåsen? Någon som gissade rätt? Påsen är skräddarsydd till min lilla stekpanna med tillhörande stekspade och halvtrasig vante som brukar få följa med ut i skogen när det ska stekas krabbelurer.



I morgon ska jag göra ett försök att fixa i trädgården som är sorgligt eftersatt i år.

2 kommentarer:

metamorphosis sa...

Just förvaring och saker som inte har sin plats (ännu) är ett gissel även här hemma - men jag tänker som så att varje litet steg mot ordning är ett steg i rätt riktning!

Lavendeln är ju helt underbar! Kan bara tänka mig hur härligt det doftar!

Pysselfarmor sa...

Har du testat kolbulle? Låter fett och äckligt när man läser receptet men det är jättegott. Jag hade gjort smet till sådana för enbart oss vuxna men barnbarnen åt som bara den så vi vuxna fick snåla in på våra portioner ;-))